Szkolny Program Wychowawczy – podsumowanie kolejnych dwóch miesięcy

W ostatnich dwóch miesiącach pracowaliśmy nad naszym ZACHOWANIEM, czyli wartością Szkolnego Programu Wychowawczego oraz ZŁOŚCIĄ jako emocją. Oprócz przygotowania gazetek, pogadanek i projektów klasowych, głównym zadaniem było obserwowanie swojego zachowania, aby na zajęciach wychowawczych móc przyznać sobie nawzajem symbole (buźka uśmiechnięta, smutna oraz „niewyraźna”) osobom, które swoim zachowaniem na nie zasłużyły. Dzieci na odwrocie buźki anonimowo pisały imię osoby oraz informację, za co przyznają jej ten symbol. Buźki zbierane były przez nauczyciela po każdych zajęciach i po zakończeniu zadania (przeczytane tylko przez nauczyciela) przekazane anonimowo uczniom do refleksji oraz wyznaczenia sobie kierunku zmiany lub kontynuowania swojego zachowania. Uczniowie mogli wykorzystywać  umiejętność wyrażania swojego zdania opartego na „uczuciach, faktach i oczekiwaniach”, którego uczą się cały czas w szkole. Dzięki temu chcemy, aby dzieci miały możliwość uzyskania od  kolegów „zwrotnych informacji” na temat swojego zachowania, co może przyczynić się do ciekawych refleksji oraz pozytywnych zmian.

Oczywiście kontynuowaliśmy wspólne czytanie fragmentów bajki terapeutycznej na temat omawianej emocji – starsi czytają młodszym. Uczniowie podczas wspólnego spotkania wykonywali razem zadanie, które polegało na narysowaniu części ciała, w której ich zdaniem gromadzi się złość. Musieli zastanowić się również nad tym, w jaki sposób mogą się jej pozbyć nie naruszając granic i bezpieczeństwa innych osób.

DSC_1834

DSC_1839

DSC_1842

20170217_134807

20170217_141237

20170217_141354

20170221_082526

20170221_085114

20170222_092742

20170222_094614

20170223_103742

20170303_114847

20170303_115009

20170303_155212