Styczeń – realizacja marzeń i pracowitość

Po tylu dniach wolnego i po miłych chwilach z rodziną, rozpoczynamy Nowy Rok i nowy miesiąc. Podczas realizowania Szkolnego Programu Wychowawczego, będziemy również rozmawiać o przyjemnych rzeczach, a mianowicie o marzeniach. Wielu z nas Nowy Rok kojarzy z postanowieniami, planami lub marzeniami na nadchodzący czas, dlatego razem z dziećmi stworzymy swoje „recepty” na spełnienie marzeń. Jeden z uczniów zapytał mnie: „Po co mi marzenia? Jak coś chcę, to dostaję”. Może uda nam się rozbudzić w naszych uczniach wyobraźnię, pomysłowość i dziecięcą ufność, że mogą wszystko osiągnąć, nawet jeżeli będzie wymagało to od nich pracowitości, cierpliwości i wytrwałości, a efekt końcowy będzie zależał od nich samych, a nie tylko od dobrej woli rodziców i ich środków finansowych.

ZADANIE DLA UCZNIÓWMarzenia (2)
Zadanie do wykonania: klasy 1-3
W tym miesiącu każdy uczeń zastanowi się nad swoimi marzeniami i wykona „Marzennik”, czyli przewodnik po swoich marzeniach w formie albumu. Celem zadania jest uświadomienie uczniom wartości posiadania marzeń i dążenia do ich realizacji.

Zadanie do wykonania: klasy 4-6
Uczniowie wykonają przewodnik pod tytułem „Jak osiągnąć swoje marzenia?”. Efekt ich pracy będzie widoczny na drzwiach klasowych po to, aby mogli się podzielić swoimi pomysłami z innymi.

Zadanie dla wszystkich klas:
Wykonanie wspólnej szkolnej „Skrzynki marzeń”, do której uczniowie będą wrzucać swoje marzenia spisane na kartkach. Raz w tygodniu pedagog będzie przyklejał wyciągnięte kartki na jedną wspólną planszę, która będzie widoczna na dolnym korytarzu. Celem tego zadania jest pokazanie innym uczniom różnorodności marzeń oraz zapoznanie rodziców z ich tematyką.
ZADANIE DLA RODZICÓW
Zachęcamy rodziców do rozmowy, a jeszcze bardziej do zapisania wraz z dziećmi własnych marzeń – każdego członka rodziny. Rodzice mogą podzielić się z dziećmi swoimi marzeniami z ich własnego dzieciństwa i opowieściami, czy się spełniły. Drugi etap zadania, to zastanowienie się nad tym, co trzeba zrobić, aby te marzenia się spełniły. Mamy nadzieję, że wspólne pochylenie się nad pomysłami, przybliży członków rodziny, pozwoli zobaczyć różnorodność marzeń ze względu na wiek i doświadczenie, ale również stworzy pozytywną, pełną nadziei i optymizmu atmosferę w rodzinie.